Saturday, March 26, 2011

Pesta Konvokesyen UTM kali ke-46

Salam dear ;)

Aku baru jer pulang dari pesta konvo nih. Belom sempat tukar baju da on9. hehe Baru jer petang aku gi malam gi lagi. isy2. Kalo pesta konvo sebelum2 nie aku jarang taw g. Malas kot. Gi tapi xbanyak attraction cam kali nie. Guwa salute la kat UTM dapat anjur event sebesar nie. Aku dapat jumpe Dato' Lat face to face. Kalo sape2 xkenal Dato' Lat tu die ar kartunis Malaysia yang telah harumkan nama negara sampai kat luar. Orang putih pon suke tengok Kampung Boy taw. Jangan memaen. Terlalu ramai photographer kerumun kat Dato' tadi xde can aku nak gi dekat. 

Kagum jugak tengok exhibition creative n innovative UTMost Imagination. Aku tertarik ngan creation tenaga elektrik yang dihasilkan dari hidrogen untuk gerakkan kereta control mainan. Dalam kereta yang sekecik tu die ley simpan hidrogen dalam belon n then hidrogen disalurkan ke satu bahagian lain untuk tukar jadi tenaga elektrik bagi kereta tu bergerak. Aku pon xreti nak explain detail bukan engineer la katakan. hehe

Macam2 lagi pameran yang ade cam kereta F1 dis race car design is little bit different from F1 punya. Ade ker oarang tu suro aku duduk dalam kete tu. huhu xnak aku xpasal2 orang kerumun kat aku. Sebab tu keta tu rendah laa.. Then malam aku sempat bermanja2 ngan arnab gebu plus kiut miut. Suke suke suke. Ade macam jenis baka. Rambang mata aku diwatnyer. Bajet cam nak belikan tapi jus nak pegang2 n maen2 ngan rabit tu jer. haha.. Kalo aku da keje nanti kompem akan beli. Geram sangat. Ade rabit yang cam giant besarnya. Ade yang kecik2. Ade yang bulu lebat gler cam kucing siam. hehe Bila angkat da serupa cam kucing plak. Lame aku spent mase kat booth rabit tu. Yela da mengisi minyak dulu kat gerai  makanan yang ade.

Aku da rambang mata da nak makan tu nak nie. Argghhh senang kata nak makan sume tamak betul. Sirius sume nampak sedap tadi. huhu Awal-awal datang da nampak maskot Upin Ipin. Xla heran sangat dulu da pernah jumpe mase tengok citer Upin Ipin tapi xsempat amek gamba. Tu yang tadi nak sangat bergamba. Masalahnye ramai sangat orang dengan orang tue pon excited bergamba apelagi budak2 kan. isy2.. Lalu aku batalkan hajat teros jer jalan2 dulu. Blek kononnya nak amek la tapi Upin Ipin da xde. Kompem die da letih melayan kerenah orang. haha plus lemas dalam baju besar tu. huhu

Harap2 nanti pesta konvo tetap la meriah cam kali nie yer. hehe Baru ar ramai orang nak datang. Buat gimik cketkan cam ade kete kuda, orang jual pokok2 hiasan, 1st time nampak kat pesta konvo. Orang jual arnab jangan orang jual orang lak. Ade ker?? 

No comments:

Post a Comment