Thursday, March 3, 2011

Muke aku ader cam tourist guide ker?? -_-'

Assalamualaikum

Arinie aku update blog lagi walaupun keje melambak tu. Tak pe keje ley tunggu. huhu
Smalamkan aku jadi mangsa sekali lagi. wuwuwu.. Keluar jer dari lab da ade Pak Arab menunggu kat luar lab. Aku tengok die macam xtaw jer nak gi mane. Da bley bace nie pikiran die. Pastu pak Arab tu pandang aku, aku pon pandang la diekan. hehe Then die panggil aku, kan da kata. Die unjuk kertas kat aku tanye " Where I can find dis?" Aku tengok nama tu nie Dr. Haiza nie. Ex PA (Penasihat Akademik) aku dulu. Bley erk kate ex. So aku rase n pasti blek die kat C10 tu.. Aras 3 kan. Banyak kali ternampak nama die kat pintu tu tapi xkan la nak berhye bye2 plakkan ngan die.

Sambung citer suke sangat melalut ntah benda2 laen. Membe-membe aku pon slalu saket ati nak menunggu klimaks citer aku. Ade banyak ngat side story nak citer cam keretapi. Ak pon jawab la "Owh dis Dr her room at C10. You can Emm.. pastu da blurr.." Aku memang kurang arif bagi direction dalam Bi. Kalo mengarot benda laen bley ar. Cam gosip2 panas ker. So die da tengok aku xtaw nak cakap per, die pon cakaplah "Can u bring me there?" "Ok lets go bebeyh!!" Itonasi die pon macam tu erk. Tambah-tambah jer. 

Otw ke C10 dari C22 memang la jauh bangat lalu ikut blok pendidikan. Perjalanan kitorang sunyi sepi tanpa sebarang cite panas. Aku pun mula tanye "Are you doing phD with Dr. Haiza or what?" "No no I'm actually a lecturer here..then he smile to me" Owh patut ar bersopan santun ngan aku dari tadi. Kalo Pak Arab yang student tu da macam-macam tanye aku blom sempat aku nak tanya dorang lagi. Then agak-agak aku da ley nampak bangunan C10 aku stop n tunjukkan kat die bangunan tu. "Can you see dat building? Here here sambil jari point out kat ctu, jari orang tu point kat tempat len". wuhuhu.. Then after he get my direction, aku pon nak blah. Dia pon say thanks to me. bubye..

Muke aku ade cam tourist guide ker?? ade2? Pelik lar.. Awal sem ritu aku terserempak ngan girl dari China kat pondok depan meranti tu mase ngah tunggu bas. Die xtaw nak g mane sebab xtaw tempat. Then die tanya aku laa. Aku pon ngan bermurah ati menolong even yang laen tolong pandang jer. isy2 tiada kesedaran sivik sungguh. Taw tak betapa seksanya nak paham ape gurl tu cakap. Bukan setakat tanya KTR katne jer, die ajak borak-borak mende laen. Yang part borak benda laen memang aku suke la kan. Die nak cakap kat meranti ade kedai komputer jual barangan Sony but she said Sonia. Aku da blurr2 Sonia mane plak nie. Then dia show iklan kat papan owh sony. Then aku gelak kat die. hehe..


Aku bawak die sampai ke right place taw. Tak la aku biar die terkontang kanting sorang2. Naek bas KTR than otw jalan tu macam-macam la ktorang borak. Dia baik n then dia mintak no phone aku. Padah payah dia nak menaep nama Ika tu. Pendek gler kot. Aku kena pronounce huruf macam kat budak tadika. Ok then die kata aku baek sangat. Huhu ^_^
Bangga kejap ley. 

Tak jumpe lak gamba tourist guide. Apepon klik sini untuk lihat tempat menarik kat Itali.
Besnya kalo dapat bercuti kat sane n snap banyak pic. Nak g sane duet kena berkepok2. Aku ada bakat jadi tourist guide ker? Patutkah aku menukar kerjaya hehe.. Untung-untung dapat jalan sana sini kan. Ade la tu kot satu hari nanti.

Kesempatan nie nak share sama kamu tempat percutian paling kelass laa.. Mauritius of coz!! Ingat lagi tak aku nak honeymoon kat sane. Huney jom bawak I gi Mauritius tu.. hikhik


Mauritius is a beautiful tropical island, 500 miles off the east coast of Madagascar in the Indian Ocean. Its diverse landscape includes miles of unspoilt coastline, tropical forests and impressive mountains. There are safe beaches, gentle seas, mild tropical climate and combined with a legendary Mauritian hospitality make this island one of the world’s most sought-after holiday destinations.


The beaches in Mauritius are some of the most beautiful in the world. The coral reef, which surrounds much of the island, creates calm turquoise waters perfect for bathing in some parts and awesome crashing waves in others.



Grand Baie is a popular tourist site because of its lively atmosphere. It offers great shopping, fresh fish markets and an abundant supply of watersports, including parasailing, water-skiing, windsurfing, undersea walks and sailing and fishing trips. Helicopter trips around the island also depart from here.


Nak survey banyak lagi tempat menarik untuk bercuti sila lihat di sini

No comments:

Post a Comment