Friday, March 25, 2011

i need an oxygen!!

Assalamualaikum ;)


Fuhh... sesak dada aku sebab resdong. Idong ngah blocking gler2. Nak bernafas pon payah. Ubat da abes 3 ari lepas, xg bli lagi. Tensen tol.. -_- Kenapa ar senang sangat nak kena penyakit resdung. Aku start ngidap resdong yang annoying nie pas exam SPM. Sebab tolong bersihkan clas yang banyak sangat abuk. Da bape lame xsapu so bayangkan la betapa banyaknya sampah n abuk dalam clas tu. Siap ley terbang2 lagi. wuuu...

Dan bermula la kisah pantang makan aku. Tu xley makan nie xley makan. Ader aku kesah?? Mule2 memang ar xkesah tapi pas jerawqat n ruam stat kuar banyak kat dahi, mule ar riso. Mak aku pon membebel2 kat aku nape jerawat banyak la. Da xcantik hodoh la. hehe Mak aku memang cerewet. Muke anak die yang naek jerawat pon die nak bising. Sampai la aku beli satu set resdong Leesa Formula. Actually x satu set pon, jus bli corong asap, pil resdung n sabun muke. Terbang nak kat seratus gak. Bayangkan la kalo aku beli satu set. Resdong nie memang cekik darah.

Duet da banyak abes beli corong asap tapi actually cara nie xbape berkesan. Laen kalo corong asap yang spa Wardah gune memang sedut banyak. Terasa perubahan. N mase cuti sem ritu aku ikot akak g berubat cara tradisional gune tempurung kelapa. Die bakar ubat tu kat api then masuk bawah tempurung pastu ade batang buluh asap kuar kat ctu. Atuk tu suro sedut asap tu n hembus kat corong. Berair-air mata n hidung. Asap die banyak sangat n pedih. Yang kelakarnya, mase die bakar ubat tu bler tutup jer tempurung kelapa benda tu akan meletup. Depens gak kadang2 meletup kuat sampai ader percikan api keluar. Haha 

Aku da naek seram da. Mule2 xtaw da memang kena dok dekat ngan tempurung tu. Tibe2 lak ade meletup mau tak aku terkejut. haha teros aku jadi pengecut bler atuk tu nak bakar ubat jer aku da lari jauh2. Sampai kena sindir. ;p hehe Kuar sekor jer ulat halus. Halus sangat memang xnampak mata kasar. Aku pon plek asal cket jer. Akak aku kuar 3 ekor. Atuk tu cakap maybe cara aku hembus xbetol sebab terangkat corong tu.

Kalo ubat lak, aku memang paling la xsuke telan ubat. Tapi naseb baek pil nie bulat2 n sederhana besar. So senang cket nak telan. Sekali makan 2 biji pas makan malam. Biasa aku makan time nak tido coz ngantuk nanti. Masa matrik da abeskan sebotol, kat u nih da 2 botol. Banyak tu. Nampak tak pelaburan besar bler ader resdong coz nak elakkan muke berparut jerawat. Bley jer biarkan tapi nanti da teruk susah nak ubat. Cegah lebey baek dari merawat taw. Haih citer pasal redong nie cam nak panjang lak taepkan.

Kat umah lak, mak da jarang beli sotong n udang lagi la xde langsung!! sob2.. Aku ingat lagi hehe agak lawak gak, dulu la da lame. Mak aku beli udang harimau n then die goreng ngan kunyit pergghh sedap tu my faveret. hehe Tapi sebab takut sgt kena migrain aku amek udang tu n amek bau. aaaa... sedapnyer da rase kenyang ngan bau udang. Mak aku kecian jer tengok anak die camtu haha die suro aku nyamah makan la sekor tapi serius aku takot. haha coz mase tu slalu kena migrain. Sume pasal resdung durjana tu la...

No comments:

Post a Comment