Friday, March 4, 2011

Melaka menjanjikan banyak tempat menarik

Assalamualaikum

Melaka memang besh wa cakap lu. Memang ar kawasan Melaka cipot jer tapi padat ngan tempat menarik. Aku tinggal kat Muar memang dekat sangat la ngan Melaka 45 minit jer lalu highway. My family prefer gi Melaka bler dorang balik sekali sekala tu. Tempat-tempat yang pernah ktorang gi dulu cam Zoo Melaka, A'Famosa Wetworld, Pantai Tanjung Bidara, Menara Taming Sari, Rumah Buaya, Rumah Mini, Muzium Kapal, Mahkota Parade, Sekitar Banda Hilir n bla bla bla..

Melaka tu da cam hometown kedua aku sebab dulu start tingkatan 4 n 5 aku pindah ke Melaka sekolah kat SBPI Selandar Jasin. So bler ade outdoor activities, clas ktorang wat kat area Bandar Melaka laa. Bila da abes skola lak aku slalu turun Melaka bler busan-busan jumpe membe lama. Besh hang out ngan dorang. Aku berani jer dulu g sorang-sorang naek bas yang cket2 benti tu. Dari patutnyer 45 min da sampai da terlajak ke 2 jam setengah. Adoi..



yang pakai baju putih tu membe baek guwa satu sekolah SBPIS. Guwa panggil die Malon
(nama gelaran jer). disebelahnya Mistik or Syafiq satu kelas ngan aku. Dorang nie ngah wat iklan komersial 100 plus. Ade gaya tak. Dorang skang kat ATMA memang ganas bakal engineer berpangkat tentera.


die nie macam sister aku. ade masalah cari die. slalu turun melaka lepak ngan die ar. but since aku masuk UTM da xdapat jumpe die. So tahun lepas after 3 years aku akhirnya dapat melepaskan rindu kat Mash nie. Skang dia da keje nurse kat Hospital Mahkota tu. Nampak tak aku pegang beg plastik Elianto, die la yang blanjer lipstik and blusher kaler pink.. 4 my coming birthday. Thank Mash. Masa nak balik berpeluk cium sakan. Pastu membe laki tengok da tergelak-gelak. hehe Dorang kata macam la xkan jumpe lagi pasni. ;p
da lame tak gi water world kat Melaka. 1st time gi ngan famili Kak Long mase tingkatan 2 kot.
Lame sangat da. Memang cantek view kat cnie. Of coz da banyak perubahan. Aku tengok dari jauh jer slide yang tinggi nie.. takut2..hehe

banyakkan tempat menarik kat A'Famosa nie.. So jom2 gi melawat Melaka ^_^ 
kalo nak gi tu jalan rata-rata taw baru ar poas ati.



No comments:

Post a Comment