Tuesday, March 29, 2011

Nak Citer Pasal Driver Bas

Salam u all ;)

Sebelum aku hilang idea nak tulis ape, baek aku citer cepat2. hehe Tiap kali ade clas OB mesti aku cuak gler, cuak yang melampau2 sebab En. Lokman xsuke orang datang lambat clas die.. Yang paling effect skali time nie kompem la pakcik bas. Cam pagi tadi aku terlepas bas KTF, so kena la kejar bas KTR. Nak jalan kaki?? Alamatnyer kol bape nak sampai. Tinggal bape minit jer lagi. Sampai clas da sempot2 xcukup nafas.
hehe aku akan senyum lebar kalo dapat naek bas pakcik misai yang bawak. Sebab die bawak express sangat 10 minit da sampai compare ngan driver bas laen mau 15 or lebey nak sampai clas. Macam la jauh sangat kan. Kalo clas kol 8 pakcik misai slalu mengelat potong jalan xlalu kat Kolej 11 so mase tu akan melompat gumbira sebab kompem sampai awal!! haha.. Sayang la kat pakcik nie lebey.

Laen plak halnya kalo dapat pakcik Hindustan. Nape aku panggil die pakcik hindustan erk. Sebab die shuke sangat pasang lagu Indostan. Awal2 pagi mata pon ngah layu tetibe dengar lagu indostan yang rancak rase cam nak berlari kat padang golek2. Haha.. Pakcik nie xbucan agaknyer 24 jam indostan. Ok2 balik2 kat citer asal. Gaya die bawakkan macam kete lumba F1 yang enjinnya sempot. Sebab xtukar minyak itam. Betol ker aku cakap nie. Layankan jer. Isy2 memang slalu tertekan. Dari patutnya naek awal sampai tetap lambat. Tapi pagi tdi naseb baek bas da penuh so die xlalu kat Kolej 11 n KTDI. Ade satu ari malang tu, time aku kena present grup aku sampai lambat sebab naek ngan pakcik nie. Arr duduk xsenang, rase nak melompat keluar dari bas coz kompem kena marah kang kalo aku yang xde lagi. Naseb baek aku sampai dorang xstat lagi. Selamat!!

Aku lebey prefer bawak bas sendiri. Pueh ati. Sume yang nak naek bas aku tinggalkan. Sape jalan lambat2 aku tinggalkan. HAHA!! Sudah2 la mengarot ika. Ok la citer da abes. hehe kang teroskan lagi termasuk topik laen lak. Ade banyak benda lagi nak citer but in d next post ok! da!!

No comments:

Post a Comment