Tuesday, April 12, 2011

Ika nak merepek jap bley??

Assalamualaikum ;D

Eh korang annoying gilak tak kalo aku nak citer pasal admire, secret admire.. miow2... tetiba ader suara kucing lak. huhu Lately asal ramai sangat laki nak jatuh ati kat aku nie. Adakah kerana mataku yang sepet??!! euwww.. Adakah kerana kejambuan idungku.. euwww2.. Adakah kerana bibirku yang seksi??!!! uwekk2.. haha

Kalo bibir aku seksi pon ko kenapa nak jeles erk. Nak tanyer bibir Angelina Jolie tak asli kan?? huhu busy body jap. Dulu kan korang nak taw mase time kat Sbpi dulu aku selalu jer mengantuk dalam kelas taw. Pantang jer tak de clas waktu prep ker mesti nak membuter jer kejenya. Ngantok sangat2 xtaw kenapa. Ada banyak setan kot kat kelas aku. wuhuu.. Pastukan da lame2 member aku cakap kat aku cam gini. 

"Ika ko kalo da mengantok dalam kelas mesti bibir ko muncung" 

"Eh yeker xtaw plak. Bila masa nie mane ade mane ade." cuba menafikan. hehe

"Eleh ko yang perasan buat bibir camtu" yang pasti bukan aku buat2 ok.

Pastukan dulu masa aku kecik aku kuat sangat merajok ngan mak la selalunya. Sebab mak aku suke marah aku. Pastu nanti muncung aku kuar sedepa. Panjangkan??!! haha Tu mak aku yang cakap bukan aku yang cakap pon. Ada ker patut time aku merajuk ker marah ker mak aku cakap cam gini.
"hah muncung tu da kuar sedepa" then dengan automatiknya muncung aku da jadi pendek pastu tergelak-gelak pulak xjadi merajuk. Jahat giler mak aku.

Bila aku da beso nie kurang ler wat muncung tikus mondok tu. Da xde kot kecuali aku perasan time aku marah ker time aku busan ker nanti muncung akan ke depan sikit. haiyaa...
Masih teringat lagi rase nak gelak pon yer Mas kata bibir aku mungil. Mungil bebeno ler tu. haha

Pastu ramai jugak yang kata eh ada campuran Cina ker. Aku pon menyoal siasat mak aku macam-macam sebab nak taw asal usul keturunan aku. Ceh mana taw aku nie mix kan. BAJET... Las2 mak aku kate atuk laki asal dari Terengganu maybe ade. Mak pon xsure kalo atuk pompoan cam mamak2 cket lagi ler bukan. Ada jugak mak citer masa mengandungkan dorang ade la pembawaan atuk tu cam benci ngan orang Cina pastu muka anak pon berkenan cam Cina. Serius cakap muka Pak Long aku sebijik macam Cina. Cume kulit xputih jer cam mak aku. Mak aku pon mata kecik jer aku tengok. Tapi yang pastinya aku bukan Melayu tulen la. hehe Bapak aku orang Bugis garang woo.. Dulu aku pernah wat hal tak nak gi skola mase tu kat rumah yang lama, abah nak ikat aku kat pokok then nak pukul aku ngan ranting pokok sebab geram sangat kat aku. Aku masa kecik2 memang nakal woo. Tapi naseb baik xkena mintak simpati kat mak selamatkan aku. huhu

Aku bangga jadi anak abah sebab muka sebijik ikot abah, skin color pon cilok gak. Yer aku cayang arwah abah sebab die rajin melayan aku. Dulu-dulu..

"Abah, nak gi supermarket nak beli alat tulis.." dulu cket2 nak kumpul koleksi alat tulis. Ntah nak watpe aku pon heran. hehe Bila ingat-ingat balik aku memang suka membazir dulu.

"Abah singgah jap kedai nak beli pengorek.."

"Abah nak nie abah nak tu.. Pening pale abah aku"

Pastu abah suka bawak aku jalan-jalan. Ingat lagi nak gi  pasar pas subuh masa tu aku sekolah rendah lagi abah da kejotkan aku pagi-pagi. Aku dengan semangatnya ikut abah pstu dapat la tengok ikan beso-beso baru naek. Eeei tengok ikan pari camm giant.. Segala macam ikan ada. Pastu ikot abah beli barang tukang die. Abah baik ngan sume orang even ngan Cina. Gi kedai tu tauke kedai suke kaco2 aku nie u punya cucu eh. Bapak aku jahat kata a'ah nie cucu aku. Sebab bapak aku da tue pon masa tu kawan abah bajet nie cucu dia. 

Aku sebenarnya nak citer ape nie. Aku sebenarnya ngah runsing memikirkan admire yang bersungguh-sungguh kat aku. Bajet cam alah die tu minat kejap jer kot pastu da busan die cari la orang lain. Tapi sangat surprise biler die betul-betul minat. Terus guwa xtaw nak watpe. Yer dulu-dulu aku selalu berangan nak kawen ngan orang putih la. Nak idop kat oversea la keje kat sana berhijrah. Pastukan aku nie kuat berangan waa tengok citer Cinderella cam best giler jer nak jugak macam tu. Pastu bila da terkena kat diri sendiri da menggelabah sakan. uwaaa nak nangis bley tak.

Kalo korang rase cam anoying jer baca please tutup mata sebelah. Jodoh ajal maut sume kat tangan tuhan. Aku hanya berserah padanya. Jika itu yang terbaik buat aku, aku terima seadanya. Macam sedih jer ayat. -_-'

No comments:

Post a Comment