Thursday, April 16, 2015

Sumber Kolagen Paling Mudah Hanya Koyak Sachet & Minum

Assalamualaikum ;)


Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.


Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.


Menurut Pegawai Perubatan Estetik Pusat Kecergasan Wanita Az-Zahrah (PKW), Bandar Baru Bangi, Dr Siti Hawa Abd Karim, kolagen adalah sejenis protein yang penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kira-kira 25 hingga 35 peratus daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya. 

“Bahan ini berfungsi untuk mempertingkatkan penghasilan sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkan dan membuat kulit lebih bercahaya serta efektif menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan,” katanya. 

Namun, apabila usia semakin meningkat, bermula seawal 25 tahun proses 
pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku seterusnya menyebabkan kulit menampakkan garis penuaan, berjeragat, kusam dan kurang bermaya. 

“Ini ditambah faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran, terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari, penggunaan bahan kosmetik yang tinggi kandungan kimia, tekanan di tempat kerja serta wanita yang sering melahirkan anak, menyebabkan pengurangan penghasilan kolagen dalam, sekali gus menyumbang kepada kelesuan kulit,” katanya. 


Di dalam Islam, menjaga kecantikan serta berhias cantik untuk suami adalah diwajibkan. Namun, bagi wanita Muslimah, melakukan rawatan pembedahan merubah wajah adalah dilarang kerana hukumnya haram. 
Menyedari kebanyakan wanita berkerjaya masa kini ramai yang mementingkan kecantikan selain mendapatkan rawatan halal, terdapat pelbagai cara boleh dilakukan wanita bagi meneruskan impian mendapat­kan kulit yang cantik, anjal dan berseri iaitu menerusi produk makanan kesihatan yang banyak terdapat di pasaran.

Jika dulu ramai tidak tahu kepentingan kolagen, tetapi kini rata-rata wanita memilih makanan kesihatan berasaskan kolagen kerana dikatakan bahan ini mampu melambatkan proses penuaan selain menjadikan kulit lebih anjal dan cantik.

Di pasaran terdapat pelbagai produk minuman berasaskan vitamin C dan kolagen yang dikatakan berkesan mengembalikan keserian wajah.



Anda tak perlu risau kini ada Toujours Advanced Collagen Shots sejenis minuman kolagen yang paling mudah diambil 'HANYA KOYAK SACHET & TERUS MINUM' di mana sahaja anda berada disebabkan saiz sachetnya yg kecil boleh selit dalam beg tangan atau beg baju. 


Toujours Advanced menawarkan collagen kelas tertinggi iaitu Ikan Kod yg hanya dijumpai di laut dalam. Kolagen jenis ini lebih tahan lasak berbanding kolagen jenis lain.


Apakah itu Toujours Advanced Collagen Shots? Toujours Advanced Collagen Shots ialah minuman kolagen tambahan untuk kecantikan dan kesihatan yang digandakan kebaikan dan khasiatnya dengan ekstrak buah-buahan dan makanan sunnah seperti delima, madu dan kurma. Diperbuat daripada kolagen kelas tertinggi gred AAA daripada ikan kod, Toujours Advanced Collagen Shots adalah yang terbaik dalam kalangannya. Ia sudah sedia dalam bancuhan yang sedap dan mudah ditelan, hanya koyak dan minum. 



Kesan dapat dilihat seawal 3 HARI jika mengambil 2 SACHET sehari. 


Siapa yang memerlukan Toujours Advanced Collagen Shots?


1. Golongan remaja yang hilang keyakinan diri disebabkan jerawat & masalah kulit yang lain

2. Ahli sukan atau pekerja yang sentiasa terdedah di bawah sinaran matahari menyebabkan kulit bertukar kusam & gelap

3. Pencinta mekap tetapi make up bercapuk atau tidak boleh 'blend' dengan sempurna

4. Lelaki yang mahukan kulit cerah sempurna tanpa ada sebiji jerawat pon kat muka hehe

5. Wanita yang mahu keluar rumah atau bekerja tanpa 'SECALIT MEKAP PON'

6. Sesiapa yang mahukan bentuk badan sempurna tanpa lebihan lemak tetapi malas ber'DIET'

7. Bakal PENGANTIN yag tarikh wedding hampir dekat tetapi tiada masa ke SPA untuk membuat rawatan kulit 

8. PARENTS yang sentiasa sibuk dan letih menguruskan anak-anak & aktiviti di rumah

9. IMSOMNIA yang susah tidur malam sebab TA mampu membetulkan semula pola tidur anda!

10. BODY BUILDERS yang sangat rajin ke GYM dan pada masa yang sama ingin mendapatkan bentuk badan yang diidamkan dalam masa yang singkat

11. Golongan berusia yang mahu 'MENYAHKAN WRINKLE atau KEDUTAN di WAJAH' dengan segera hehe



Banyak sangat testimoni yg kami dapat sepanjang 6 bulan Toujours Advanced di pasaran. Feedback yang sangat cepat sebab produk ni memang terbukti bagus. Harga pon ramai yang kata berpatutan nak compare dengan minuman kolagen yang lain.


Harga Retail: RM199 (SM) RM209 (SS)
Free gifts for every purchase



testimoni Toujours Advanced

Korang ada resdung tak? Ika ada resdung yg not bad jugak. Kulit kat hidung memang selalu kering. Seperti yg customer ni share kulit hidung dia always gelap dan kering tapi once minum ToujoursAdvanced masalah tu dapat di atasi.

Tengok gambar sebelum & selepas ada perbezaan kan? Selepas dah cerah mak dia pon perasaan perubahan tu. 
Sayang-sayang semua ToujoursAdvancedCollagenShots mampu menyelesaikan segala masalah kulit & kesihatan korang cuma lambat dgn cepat jelah kesan tu. Jangan cepat give up k



testimoni Toujours Advanced

 Liang pori muka mengecil & kulit semakin putih




testimoni Toujours Advanced

Kulit kering or cuticles pon boleh sembuh in just 7 days!  Cepatkan? So yang ada masalah kulit kering or tumit merekah boleh try ToujoursAdvancedCollagenShots okay?!

Semakin hari semakin banyak perubahan positif yg customer dapat melalui ToujoursAdvanced. Jangan berkira-kira lagi esok cepat2 contact Ika k!


testimoni Toujours Advanced



TRANSFORMASI KECANTIKAN TOUJOURS ADVANCED



• meningkatkan penghasilan kolagen tubuh badan
• kesan seawal 3 hari penggunaan
• perubahan seri wajah dapat dilihat jelas
• bibir dan pipi menjadi lebih merah jambu & kulit tidak lagi kusam
• mengecutkan dan menghilangkan jerawat
• memudarkan parut jerawat dan jeragat
• mencerahkan lingkaran gelap di bawah
• mengecilkan pori-pori
• mencerahkan kulit muka dah seluruh badan
• memperbaiki dan memperbaharui sel-sel kulit mati
• menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan bukan sahaja pada wajah tetapi juga pada buah dada dan punggung bagi wanita
• meningkatkan kadar metabolisme apabila diambil secara berterusan



KELEBIHAN KESIHATAN:



• Menstabilkan tekanan darah & tingkatkan sistem imunisasi dlm badan.
• Membantu menguatkan sendi-sendi.
• Membantu merawat resdung & penyakit kencing manis.
• Membantu merawat & cegah Kanser.
• Membantu merawat & cuci buah pinggang.





testimoni Toujours Advanced





testimoni Toujours Advanced

Akak ni share 7 hari jer minum ToujoursAdvancedCollagenShots
da nampak perbezaan ketara!

First we can see the difference kat eye bag, then dark circle yg dah reduced a lot. Kulit wajah akak ni pon nampak tegang kan & more glowing!

Wahhh hepi sungguh if sume orang dapat kesan positif camnie dalam masa yg singkat! Suka suka! Korang mesti try collagen ToujoursAdvanced! Terbaik so far. Harga pon sangat berpatutan


jumlah air diperlukan badan setiap hari

Jumlah air yg diperlukan tubuh badan mengikut berat masing-masing 


Tips bagaimana untuk memastikan anda cukupkan syarat 3 liter plain water

  • Bangun tidur, sebelum buat apa-apa, minum segelas air masak : 250ml
  • Selepas mandi, sembahyang Subuh dan settle apa yang patut, minum segelas air masak, lepas tu baru keluar rumah (pergi kerja atau kelas) : 250ml
  • Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 1 liter sebelum lunch dan 1 liter selepas lunch. Mesti boleh punya, anda ada masa lebih kurang 5 jam untuk habiskan setiap 1 liter
  • Jika anda bekerja, sediakan tumbler yang size 1 liter tu di atas meja office anda. Jika anda student, sila bawa tumbler ini di dalam beg anda ok 
  • Balik kerja atau balik kelas, minum segelas air : 250ml
  • Sebelum tidur, minum segelas air masak : 250ml





customer COD area Shah Alam




testimoni toujours advanced


Suka betul nak share testi yg nie!!  Sebab tiap kali customer tanya soalan bape hari da boleh nampak kesan? Bape lama? 



Selalunya memang Ika jawab 3 HARI SAHAJA if ambil 2 sachet sehari. Dan ini dia bukti yang customer share kecederaan otot peha kiri menyebabkan die sukar solat berdiri time nak rukuk sakit sangat. Tapi once ambil ToujoursAdvanced dalam 3 hari die da boleh solat cam biasa.



Kecederaan yg sepatutnya mengambil masa lebih lama nak sembuh pon boleh heal lebih cepat. Wahhhh korang mesti cuba satu box tengok ape perubahan positif kat diri korang




testimoni toujours advanced

Jika anda loose hope & ada banyak masalah dalaman seperti letih, susah buang air besar, parut yg mungkin tak akan hilang. Jangan putus asa sebab teknologi ToujoursAdvanced merealisasikan setiap impian anda

Diperbuat daripada kolagen ikan kod,campuran buah-buahan yg kaya dengan anti oksidan serta makanan sunnah yg bagus untuk kesihatan & kecantikan luaran. Kini anda boleh 'BERMIMPI' ·



kenali punca jerawat

Kenali sebab mengapa jerawat sering timbul di tempat sama jer. Tak semestinya sebab hormon sahaja ada banyak sebab lagi

Try check & ubah gaya hidup anda untuk kulit yang lebih sihat!



testimoni toujours advanced



Nak order senang jer

SMS/Whatsapp Ika +6013-7549178

COD area Shah Alam, USJ, Sunway, GM Klang, PJ

Postage setiap hari kecuali hari Ahad

Payment sebelum pukul 2 petang akan proceed postage pada hari sama

Yang nak COD please rancang masa anda. Jangan minta COD last minute coz Ika ada schedule sendiri. So please request awal-awal k :)


Follow my instagram

@ikabeautyhealth
@ikabeautyhealth
@ikabeautyhealth

 Search hashtag #ikabeautyhealth to view all products & testimonials

No comments:

Post a Comment