Monday, September 23, 2013

Sharing Pengalaman Sendiri Bersama ESP

Assalamualaikum ;)

Hot betul ESP kalau anda nak tahu. Ni dari pengalaman sendiri yang dah consume ESP selama sebulan lebih. Memang terasa badan kekal bertenaga walau tak rehat seharian buat kerja. Dari kerja kat office sampailah dah balik rumah. Saya pun surprise jugak. If tidur lambat melayan business online saya, tidur memang tak cukup dalam 4 ker 5 jam jer tido tapi esoknya kat office tak adalah tersenggut-senggut depan pc cam dulu-dulu. Kadang-kadang heran jugak tidur awal ngantuk, tidur lambat lagilah ngantuk. Ker sebab banyak toksin dalam badan. Huhu maybe..

Pagi senang bangun tau. Kalau dulu boleh bangun then sambung tidur balik dan bermacam-macam aksi buat sebelum betul-betul bangun. Kesian kat husband. haha Die yang menggerakkan saya time pagi. Sekarang dah terbalik. Tak payah gerak dah. Kalau nak tahu, ESP banyak lagi fungsi lain seperti

  • Menghilangkan parut jerawat, stretchmark ketika mengandung. Yang ini saya pun rasa, parut hitam bekas jerawat teruk dulu cepat pudar. 
  • Menjadikan kulit halus, cantik, gebu dan berseri.
  • Memberi tenaga berpanjangan. Teorinya ialah glukosa dari ESP dilepaskan ke dalam darah secara perlahan atau sedikit demi sedikit. So tenaga yang anda dapat berpanjangan.
  • Nie biasa perempuan suka, menganjalkan semula payudara yang dah kendur. Adalah normal kalau dah menyusukan anak memang akan mengalami masalah ni. Tapi jangan risau ESP boleh tegangkan balik part yang dah kendur ;)
  • Bila minum ESP cepat kenyang, bila dah kenyang mesti dah tak lalu nak makan kan? Jadinya, ia dapat bantu korang urus berat badan atau menurunkan berat badan.
  • Yeay!! Nie saya suka. ESP bantu kawal paras kolestrol. Jangan ingat anda kurus tak ada kolestrol k.
  • Sokong kesihatan jantung dan prostat.
  • Bagus untuk pengidap gastrik dan juga saya!! Protein soya ESP bersifat alkali dan ia dapat meneutralkan kembali asid di dalam perut anda.
  • Dengan ESP, anda dapat perbaiki hubungan anda dengan orang sekeliling anda. Bila dah letih mesti dah tak ada mood nak borak-borak rasa nak tidur jer. Tapi percayalah hubungan anda dengan husband ker atau orang yang terapat akan lebih baik.
  • Menambah susu ibu. Kebanyakan testi yang saya lihat, dalam masa seminggu pertama, ibu-ibu dah boleh rasa perbezaannya. Ada yang kata susu sampai memancut-mancut keluar. Haa acane tu.. Power sangat dah tu.. hehehe


Saya nak share dengan anda kelebihan protein

Protein penting untuk membina tisu dalam badan. Tumbesaran bayi, uri, rahim,tisu payudara dan bekalan darah bergantung kepada bekalan protein yang cukup.

Sumber protein yang utama ialah susu, daging, ikan, telur dan kekacang. Asid amino adalah unit asas untuk protein. Asid amino perlu adalah asid amino yang tidak boleh dihasilkan dalam badan dan perlu diambil dari diet.

Protein kacang soya dapat disetarakan dengan dua kali protein daging,empat kali telur,empat kali gandum,lima kali atau enam kali roti dan dua belas kali susu. Hasil kajian juga mendapati protein kacang soya bukan sahaja tinggi,tetapi juga baik dari segi kualitinya.

Penyelidikan mengenai makanan berkhasiat, mendapati kacang soya memiliki beberapa kelebihan lain apabila ia dibandingkan dengan daging lembu.Senarai tersebut menunjukkan protien kacang soya bukan sahaja mempunyai kualiti yang lebih baik dari daging lembu tapi jumlahnya hampir dua kali ganda untuk setiap asid amino esensial. 

Sudah jelas diketahui bahawa makanan yang berasal daripada haiwan akan menaikkan kolesterol darah,yang memungkinkan seseorang itu menderita pelbagai jenis penyakit. Selain itu,ahli sains mendapati kekurangan protien yang berpanjangan boleh menjurus kepada beberapa penyakit seperti anemia, kidney disease, liver disease, high cholesterol, low blood preassure, low blood sugar, nerve instability, peptic ulcers, poor wound healing, lack of resistance to infection, poor circulation, poor vision, irritability,fatigue, weakness and water retention..

Kredit to Mamafaiz





P/S: For those yang interested untuk jadi new member Shaklee, boleh pm saya k. Hanya RM75 jer you akan dapat membership untuk seumur hidup plus member kit. Kalau nak free membership boleh beli barangan Shaklee anggaran dalam RM680 dapat 200UV free terus membership. Boleh berjimat jika nak konsisten makan produk Shaklee. Sambil tu, boleh tambah income uolss.. Tak nak ker time tengah-tengah bulan nak menunggu hujung bulan dapat gaji, dapat pulak bonus dari Shaklee. ;) 

Semua terpulang kat anda sendiri. Kos hidup makin meningkat, yang dah bekerja full time cam saya pun nak tambah side income for future planning. Bagi fulltime housewife yang busan-busan kat rumah boleh penuhkan masa dengan perkara berfaedah. hehe Tak rugi mengejar kekayaan kerana dengan kekayaan itulah anda dapat bersedekah, tolong orang susah dan lebih-lebih lagi hulur duit kat parents. Tak adalah tiap kali nak bersedekah kena kira budget dulu cukup ke tak sampai hujung bulan. InsyaAllah jika anda beri lebih, pasti anda akan dapat lebih. ;) Hidup untuk memberi bak kata kak Cery.

Anda jangan risau, anda berada kat landasan yang betul. Saya akan guide satu persatu camne nak start business dengan Shaklee. Tak perlu modal ribu-ribu macam business saya yang sedia ada. Cuma perlukan usaha, keazaman dan ilmu sahaja. Hidup tak akan berubah jika anda tak berusaha untuk merubahnya. Setiap saat itu berharga jadi manfaatkan sebaik-baiknya ^^

No comments:

Post a Comment