Sunday, March 17, 2013

Seminar di Kota Permai Golf Resort

Assalamualaikum ;)

Bulan lepas aku busy dengan kursus Communication at Workplace dan How to Lead Your Business di Kota Permai Golf Resort, Kota Kemuning. Paling syok dapat trainer yang sporting Mr. Yandaro al Amien. Nama pon dah pelikkan?? hehe Actually dia bagitahu kenapa nama dia camtu. Family dia banyak Mix. Mak dari keturunan Indonesia, ayah Singapura kot then adalah lagi Jepun, Kelantan dan sewaktunya. En Amien tahu camne nak fulfill masa kitorang di samping tu dapat semua input. Tak sempat nak mengantuk asek layan video yang boleh motivate diri sendiri terutama Video Abang Abu businessman berjaya dari Singapura.

Ni lah video yang dia share kat kitorang masa kelas How to Lead Your Business. 2 jam tu siap boleh sambung lepas lunch. hehe But this talk from Abang Abu really change our perception and everything. So jom layan video Abang Abu nie. Korang mesti penat gelak. Haha





View sepanjang kursus di Kota Permai Resort. Paling syiokk makan 5x sehari. hehehe Baru nak panaskan kerusi da kena pi makan lagi. kehkehh.. Sebulan kat situ boleh naik berat badan. Makanan tak payah cakap memang kelass u..


Hari 1st kursus ;) Before start kelas, pose dulu 


Our class


Tupai!!



Mr. Yandaro sempat tengok aku amek gamba. hehe Padahal dia tengah bagi talk tu


 Alangkah bestnya kalau aku dapat berendam dalam kolam nie.
Tapi semua buat bodoh jer, so tengok jela dari jauh.. iskk2 ;(



Bilik seminar kami. Kelas kau..


Aim datuk2 mana tahu dapat jadi datin free ker.


Dengar bunyi air dia boleh buat aku tertidur kat kaki lima.



Apa motipnya ambil gambar bunga tetiba. Hajat nak photographer tak kesampaian.. Adeh


Merenung masa depan. Orang kaya orang kaya..hikhik


 Sebelum serbu meja makan


With all my colleagues


Skodeng Kak Miza




Haih nie jer kau makan?? (padahal....)


betol-betol macam pi kelas nie.. hehe kertas bersepah-sepah
teringat zaman sekolah dulu



 peace tidak pernah lari tiap kali amek gamba. kehkeh





Korang boleh visit Kickstart.my di fb. Di situ banyak benda anda boleh belajar dan ada juga free event yang korang boleh join ;)

Ilmu yang sedikit kita share bersama. Siapa-siapa yang nak start business macam saya tapi tak tahu macam mana di tambah dengan modal yang sangat sedikit, I can teach you how to build your business sampai boleh berkembang.

Tips-tips berguna yang lain saya peroleh dari seminar business how to know people dan macam mana nak promote barang anda kepada customer yang mempunyai personaliti berbeza. Knowledge inilah dapat bantu anda berjaya.

To share with uolls, masa buat ujian personaliti aku termasuk dalam golongan influence. hehe Bak kata En. Amien golongan promoter. Suka bercakap cakap and cakap non stop. kihkihkih.. Betul tu memang betul tapi bab burung merak tu agak over di situ. huhu Dia klasifikasikan individu influence nie dengan burung merak.

No comments:

Post a Comment