Friday, November 2, 2012

When it comes to work, I'm flexible

Assalamualaikum ;)

Baru jer balik dari ofis Vivien urus agreement between Tanashin and PTM. Bak kata Joanne, why Sutha selalu suruh u eh? Dia suka betul ngan u la.. Aku jawab ntah la..huhu.. Kerja yang tak berkaitan dengan aku pun dia suruh buat. Don't say aku tak ada kerja nak buat. Sume jenis kerja aku buat. Flexible gilo.

Before Kak Sarimah cuti maternity, Sutha da assign aku ngan dia handle customer tooling audit. So kena buat meeting, berjumpa dengan sume PIC, cari info tooling sebab banyak PIC tak transfer properly kerja dorang so agak menyusahkan kerja aku. Kena la dok email Polymatech Indonesia, Thailand..Tu lah akibatnya jika suka transfer2 tooling then tak control records properly.

Aku kena handle scheduled waste yang berbahaya tu. Biasa kerja orang lelaki la tapi nak wat camne, kekurangan orang. Then, aku kena jadi orang tengah antara fm dan kilang sebelah sebabkan kilang sebelah tak bertanggungjawab bina exhaust mengadap PTM. Probnya atap and pintu yang mengadap exhaust tu sume jadi terhakis sebab kilang tu ada buat proses soldering yang menggunakan acid dan bahan berbahaya lain. Ada sisa yang tak ditapis sempurna tu sebab la effect dia kena kat PTM. Huwaa, aku malas da nak communicate dengan FM kilang sebelah nie wat sakit hati jer. Macam-macam alasan.

Nak tolak arahan dari FM, aku nie orang baru jer. Kena amek ilmu banyak-banyak. Ilmu yang paling berguna semestinya yang kita dapat melalui pengalaman diri sendiri dan bukan dari pengalaman orang lain. Akan ingat sampai bila-bila.

Esok aku nak amek leave nak pi majlis tunang famili terdekat kat KL. Sebab Sabtu nie wajib kerja. Nak mamam dulu. Bye2...

No comments:

Post a Comment