Wednesday, February 13, 2013

Norefal Placenta Oil + Vitamin E

Assalamuailaikum ;)


SWISS IMPORTED PRODUCT- RECOMMENDED BY DOCTOR
 
It specially formulated to provide extra nutrition to all skin types. When used daily, it will keep your skin smooth and supple and helps rejuvenate its overall appearance. Each capsule provides easy usage and is adequate to cover the face and neck with one usage.


 Transform kulit anda dari kusam, gelap, berkedut, berjerawat dan berparut kepada kulit lebih muda cerah dan tegang!!

Berbentuk softgel. Picit hujung gel, keluarkan serum, sapu rata-rata ke seluruh wajah dan leher. Jika ingin mencerahkan bahagian lain, boleh juga sapu di kawasan tersebut ;)
Norefal (Placenta Oil + Vitamin E) - Switzerland
Hanya RM130 SM, RM135 SS Free Pos
Trial Pack
10 biji - RM15
20 biji - RM30
30 biji - RM45
Tidak temasuk cas pos RM5 Semenanjung & RM10 Sabah Sarawak
INTERESTED?? 
SMS : 0137549178
EMEL: nuratikah.jaafar@yahoo.com
 

Gunakan pada waktu malam sebelum tidur untuk menjaga kelembutan dan kelicinan kulit anda dan meremajakan penampilan keseluruhannya..

KELEBIHAN??

♥ Menjana semula tisu kulit dan mengembalikan keanjalan dan kelembutan kulit.

♥ Melembabkan kulit kering dan kusam..

♥ Mempercepatkan penjanaan semula sel-sel kulit baru, menjadikan kulit lembut lembut dengan yang bersinar semula jadi sekali lagi..

♥ menghasilkan kulit yang sihat dan flawless tanpa sebarang cela..

♥ Mengurangkan dan akhirnya menghapuskan segala parut, pigmentasi, jeragat dan jerawat..


CARA PENGGUNAAN: 

♥ gunting sedikit atau cucuk hujung capsule dengan jarum.. dan picit keluar perlahan lahan gel tu.. 

♥ sapu pada keseluruhan muka macam pakai krim tu selepas mandi! TIDAK PERLU TONER untuk penyerapan yang lebih baik OK!!

♥ sapu pada kesuluruhan muka sampai rasa macam gel tu dah menyerap sepenuhnya dalam kulit.. fokuskan sapuan dan urutan yang lebih pada area muka anda yang ada pigmentasi.. jeragat.. jerawat.. atau bintik bintik hitam yang degil..

♥ jangan simpan capsule ditempat yang panas.. seelok eloknye suhu kering ataupun suhu bilik digalakkan yer..
NOREFAL PLACENTA + VITAMIN E OIL adalah produk yang dihasilkan di swiss dan merupakan hasil kajian dan salah satu keajaiban ALLAH swt.. dimana plancenta biri biri digunakan dalam kajian mencipta produk ini.. dan terbukti ianya sangat serasi untuk membaik pulih keadaan kulit mereka yang bermasalah..

antara kandungan : 

Ovine placenta oil atau lebih dikenali sebagai placenta biri-biri, tocopherol (class of chemical compounds of which many have vitamin E activity), air dan juga pewangi yang dibenarkan. 

takut?? jangan risau... biri biri kan makhluk Allah juga sedangkan belut pun orang makan buat ubat.. bisa ular orang guna untuk sembuhkan orang yang dipatuk ular berbisa itu sendiri kan??

*************************************************************
HUKUM PEMAKAIAN PLACENTA BIRI-BIRI

" Salam... kepada sesiapa yg boleh mengulas topik di atas.. Saya inginkan kepastian bila terdapat keraguan apabila ada mengatakan biri biri yg disembelih dan plasentanya diguna pakai dlm kosmetik dan dicop Halal. Juga plasenta yg dijadikan masker dan tiada cop halal... Apakah hukum sebenar pemakaian plasenta biri biri sebagai masker? "

JAWAPAN JAKIM:

Assalamualaikum, persoalan ini sebenarnya persoalan yang mudah. Pertamanya kita perlu mengetahui Qawaid Fiqhiyyah tentang kaedah mengistinbat hukum. Menurut Qawaid Fiqhiyyah: "Segala hal mu'amalah (urusan harian) hukum asalnya adalah mubah melainkan ada dalil yang mengharamkannya" .Qawaid Fiqhiyyah ini diterbitkan dari hadith Rasulullah berbunyi berikut: Rasulullah saw. bersabda: Segala yang tidak ditegah (dalil jelas) itu tergolong dalam hal-hal yang dibolehkan-Nya. (Shahih al-Jami ash-Shaghir, hadits no. 3190) Namun agak kecewa kerana Qawaid Fiqhiyyah yang difahami oleh orang awam ialah semua benda haram kecuali ada dalil membolehkannya. Adakah boleh kita memakan karipap kerana tiada dalil menghalalkannya? 

Oleh kerana plasenta biri-biri tidak terdapat dalil yang mengharamkannya UNTUK DIPAKAI DI BADAN (BUKAN MEMAKANNYA BAGI YANG TIDAK DISEMBELIH), maka ia kekal kepada hukum asalnya iaitu harus/mubah. Sebenarnya tidak timbul masalah haiwan itu disembelih atau tidak kerana jika dari bangkai pun kita boleh memanfaatkan tulang atau lemaknya (tidak dimakan). 

Dalilnya seperti berikut: Ibnu Abbas r.a. meriwayatkan, bahwa salah seorang hamba Maimunah yang telah dimerdekakan (maulah) pernah diberi hadiah seekor kambing, kemudian kambing itu mati dan secara kebetulan Rasulullah berjalan melihat bangkai kambing tersebut, maka bersabdalah beliau: "Mengapa tidak kamu ambil kulitnya, kemudian kamu samak dan memanfaatkan?" Para sahabat menjawab: "Itu kan bangkai!" Maka jawab Rasulullah: "Yang diharamkan itu HANYALAH MEMAKANNYA." (Riwayat Jama'ah, kecuali Ibnu Majah) Dan diriwayatkan pula, bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda: "Kulit apa saja kalau sudah disamak, maka sungguh menjadi suci/bersih." (Riwayat Muslim) 

Kulit yang disebut dalam hadis-hadis ini adalah umum, meliputi kulit anjing dan kulit babi. Yang berpendapat demikian ialah madzhab Dhahiri, Abu Yusuf dan diperkuat oleh Imam Syaukani. Kata Saudah Umul Mu'minin: "Kami mempunyai kambing, kemudian kambing itu mati, lantas kami samak kulitnya dan kami pakai untuk menyimpan korma supaya menjadi manis, dan akhirnya kami jadikan suatu girbah (suatu tempat yang terbuat dari kulit binatang yang biasa dipakai oleh orang Arab zaman dahulu untuk mengambil air dan sebagainya)." (Riwayat Bukhari).

Kesimpulannya, tiada masalah menggunakan plasenta biri-biri selagimana biri-biri tersebut diuruskan menurut Islam.  

No comments:

Post a Comment